دل نوشته

دل نوشته
  • اخرین مطالب
  • مطالب پربازدید
  • مطالب تصادفی

حاضرم به خاطر غرور تو به نبرد

حاضرم به خاطر غرور تو
به نبرد همه دنیا برم
من زمین خوردم تمام عمرم و
تا همین یه پله رو بالا برم ...
من زمین خوردم تو بالاتر بری
تا همه دنیا تورو صدا کنن
اگه بالا رفتم از این پله ها
واسه این بوده تورو نگاه کنن

از یه سینه ستبر خالی و
زور بازو پهلون نمیشه ساخت
از خودت کم کن ، به عشق مردمت
رو ترازو پهلوون نمیشه ساخت

میون ِ این پهلوونا هیچ کسی
با یه برد احساس خوشبختی نکرد
واسه آبروی مردمت بجنگ
این مدالا تختی رو تختی نکرد
گاهی اون کسی زمینت میزنه
که خودت حس میکنی تو مشتته
وقتی اون گنده ترا رو میبری
شک نکن که قلب مردم پشتته

از یه سینه ستبر خالی و
زور بازو پهلوون نمیشه ساخت
از خودت کم کن ، به عشق مردمت
رو ترازو پهلوون نمیشه ساخت ...
_

----------------------------------------

--------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------

مرا در بیستون بر خاک بسپارید

مرا در بیستون بر خاک بسپارید تا شبها،
غم بی همزبانی را برای کوهکن گویم،
بگویم عاشقم،بی همدمم،دیوانه ام مستم،
نمیدانم کدامین حال و درد خویشتن گویم،
از آن گمگشته من هم نشانی آور ای قاصد،
که چون یعقوب نابینا سخن با پیرهن گویم،
تو می آیی به بالینم ولی آندم که در خاکم،
خوشامد گویمت اما در آغوش کفن گویم

-----------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

پلنگى زخمى مانند بودى وقتى كه

پلنگى زخمى مانند بودى
وقتى كه بوسه هاى آخرين
عطشت را سير نكرد
وقتى كه تبارم را باد با تو در ميان گذاشت
وقتى كه از ماندن كنار دغدغه هاى بى آزارت خسته شدم
بايد ميدانستى
كولى را جز سفر سرنوشتى نيست.


-------------------------------------------
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
چه تاریک و چه دلگیرم در این

چه تاریک و چه دلگیرم در این شبهای بعدازتو*
به زخمی خو گرفتم،زخم ناپیدای بعد از تو*
منم با یک سبد آواز همراهی،تو تنهایی*
و من حالا به فکرم،فکر یک تنهای بعد ازتو*
و شعرم شاخه تنگ قفسهای منه من شد*
غزل،این یار دیرینه که شد آوای بعد از تو*
و چون رودی که گم کرده خم دریایی خود را*
نمیدانم چه باید کرد فرداهای بعداز تو*
تو صبحی در شب یلدای من بودی،ولی اینک*
چه تاریک و چه دلگیرم در این شب های بعد از تو

---------------------------------------------

------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------

برای این روزهای پر از غمت می نویسم...

با غم تو قلب من هم ازرده می شود...

این روزها از خود می پرسم برای رهایی از خویش باید به کدامین سو رفت؟...

آن زمان که رها شویی از خویشتن فقط حضور خدا در خاطرت می ماند و بس...

و تمام ضمیر ناخودآگاه و آگاه انسان در سیطره ی اراده ی الهی قرار می گیرد ...

آن زمان حتی دیگر درد جسمی را هم احساس نمیکنی چون دستهای خدا را میبینی

که هر لحظه وجودت را نوازش می کنند...

می دانم هنوز رنجهایی بر قلبت هست که تو را آزار می دهند...آنها را هم بسپار به خدا...قلبت

را به آرامش می رساند...

پس میخواهم رها شویی

از هر آنچه که در بندت کشانده...میخواهم برسی به خود خود خدا...

می خواهم بازگردی به آرامش...

-----------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------

تا ابد تا اون ستاره ياد تو

تا ابد تا اون ستاره ياد تو گرمي مياره
دل من تنگ تو ميشه چشم من تا صبح بيداره

ياد تو تو خاطر من پر روياهاي نابه

قلب من تا آخرعمر واسه تو خيلي بي تابه

گرچه اجباريه رفتن گرچه اجباره نديدن

اما تا ابد ميدونم ديگه نيست بال پريدن

آخرين حرف و كلامم جدايي از دوتا چشمات

خداحافظي از اسمت اما موندن توي قلبت

----------------------------------

------------------------------------------

---------------------------------------------------

می توان غنچه شد و وقت سحر خوش

می توان غنچه شد و وقت سحر خوش خندید
می توان عطرشد و جام تبلور نوشید
می توان چشمه شد و از دل تپه جوشید
می توان ابر شد و بر سر کیهان بارید
می توان بید شد و در نم باران رقصید
می توان ژاله شد و رخ اقاقی بوسید
می توان دم شد و در ساز دل و نای دمید
می توان نغمه شد و در دل صحرا پیچید
می توان عشق شد و بر سر عاشق شورید
می توان مهر شد و تا ابدیت تابید

--------------------------------------

------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------

حدیث عشق من و تو...حدیث ابر

حدیث عشق من و تو...حدیث ابر بهاریست...

تو از قبیله لبخند من از قبیله اندوه...

فضای فاصله صد آه...

فضای فاصله صد کوه...

تو از سپیده و نوری...

من از شقایق گلگون...

------------------------------------

-------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------

اگر در این دنیا خودت را در

اگر در این دنیا خودت را در جاده ی زندگی گم کنی،
در آن دنیا در می یابی ، که بر صراط مستقیم زندگی نکرده ای؛
در شلوغی های زندگی خودت را پیدا کن ...
مگذار این غبار تو را به دست غیر بسپارد
دستی ببر و " خودِ غبار گرفته ات " را از زمین بردار
دستی بر آن بکش و غبارش را بتکان
با گذشت اینهمه سال ،
باز درخشندگی اش متعجبت می کند.
خویش را پیدا کن ...
قبل از آنکه دیر شود
خیلی نمی خواهد دور بروی،
جایی همین نزدیکی ها را بگرد ...

-------------------------------------

--------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------

جدایی از تو باشد غم جاودانه ی من

ز فراغ سینه سوزت،غم سینه سوز دارم

گل من قسم به عشقت،نه شب و نه روز دارم

به دوگونه لطیفت،به دو چشم اشکریزم...

که به راه عاشقی ها ز بلا نمیگریزم

به تو ای فرشته ی من،گل من،ترانه ی من

که جدایی از تو باشد غم جاودانه ی من

چون تو در برم نباشی،غم بی شمار دارم

تو بدان که باغم تو، غم روزگار دارم...

--------------------------------

-------------------------------------------

----------------------------------------------------

چه غریب ماندی ای دل ! نه غمی

چه غریب ماندی ای دل ! نه غمی ،نه غمگساری
نه به انتظار یاری ، نه ز یار انتظاری
غم اگر به کوه گویم بگریزد و بریزد
که دگر بدین گرانی نتوان کشید باری
نرسید آن ماهی که به تو پرتوی رساند

دل آبگینه بشکن که نماند جز غباری
نه چنان شکست پشتم که دوباره سر بر آرم
منم آن درخت پیری که نداشت برگ و باری
به غروب این بیابان بنشین غریب و تنها
بنگر وفای یاران که رها کنند یاری

------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------

اهل گردم دل دیوانه اگر

اهل گردم دل دیوانه اگر بگذارد
نخورم می ، غم جانانه اگر بگذارد
گوشه ای گیرم و فارغ ز شروشور شوم
حسرت گوشه میخانه اگر بگذارد
عهد کردم نشوم همدم پیمان شکنان
هوس گردش پیمانه اگر بگذارد
معتقد گردم و پابند و ز حیرت برهم
حیرت اینهمه افسانه اگر بگذارد
شمع میخواست نسوزد کسی از آتش او
لیک پروانه دیوانه اگر بگذارد
دگر از اهل شدن کار تو بگذشت عماد
چند گویی دل دیوانه اگر بگذارد

------------------------------------------------

----------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------

اینجا سرزمین واژه های وارونه است:

جایی که "گنج"جنگ میشود

"درمان"نامرد میشود

"قهقه"هق هق میشود

اما دزد همان دزد...درد همان درد...و گرگـــــ هم همان گرگ است..

----------------------------

----------------------------------------------

-----------------------------------------------------------

هر که نشستیم ،دل از او

هر که نشستیم ،دل از او نشکستیم...

بر جام می و میکده ، مردانه نشستیم...

هرچند که این جام پر از جور و جفا بود...

خوردیم ولی حرمت ساقی نشکستیم!

-----------------

-----------------------------------------

--------------------------------------------------------

 


__

 

 



ادامه مطلب

مطالب مرتبط

نظرات


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







نمایش کلیه نظرات